Eski Foça Bloğu

         İzmir'de yaşıyor olmanın en sevdiğim yanlarından biri kesinlikle şehir merkezine 30-40 dklık bir mesafeyle Çeşme, Foça, Urla ya da Seferihisara'a kolaylıkla gidebilmek. Saydığım her yere ayrı ayrı bayılıyorum ama Eski Foça'nın o kadar büyülü bir havası var ki, beni tekrar tekrar çağırıyor. Bunda en önemli etkenlerden biri sahil kasabası ruhunu koruyan bir yer olması tabi ki.

( Eski ve Yeni iki Foça'da da bilmediğim yer yok gibi... soru sormak isterseniz " ozgecevk " instagram kullanıcı adım DM'den yazabilirsiniz. Burada uzun uzun şu şöyle bu böyle diye anlatmadım çünkü... )




      Foça'ya ulaşım kişisel arabayla, İzban'la (ardından aktarma otobüsüyle) ya da İzmir otogardan veya Çiğli'den kalkan dolmuşlarla yapılabiliyor. Arabanızla gidecekseniz yol üzerindeki kahvaltı yerlerinde durup kahvaltınızı yapabilirsiniz. Şahsen ben merkezi daha çok sevdiğim için mekan olarak da tercihim merkezdekiler oluyor.  




Eski Foça'da yapılması gerekenler

- Ara sokaklarda kaybolmak.
- Foça surlarının tepesine çıkmak.
- Sahil boyunca sizi karşılayacak oturma yerlerinin, plajların keyfini çıkartmak, kendinizi şımartmak.
- Nazmi Usta'dan dondurma yemek. ( sakızlısını mutlaka denemelisiniz)
- Kavala Kafe'de şarap ya da kahve keyfi yapmak.
- Limandaki balıkçılardan birinde balık yemek.
- (Ben balık yemek istemiyorum diyorsanız) Miço'da bira, patates keyfiyle güneşi batırmak.
- Eğer ki sezon uygunsa, mutlaka ve mutlaka tekne gezisine çıkmak.
- Günübirlik bir geziyle gittiyseniz, güneş batmadan Seyirtepe'de manzaranın keyfini çıkartarak da günü noktalayabilirsiniz.




Uzun uzun şurdan şuraya burdan buraya gidin demek yerine tek tavsiyem, ara sokaklarda kaybolmanın keyfini çıkartın. Foça'nın en cezbedici yanı kendi dokusundaki sihirli hava. Ama eğer Foça'da kalmayı planlıyorsanız İyon Pansiyon ya da Villa Dedem Hotel'i tercih etmenizi tavsiye ederim. Sorularınız olursa yorum bırakabilir ya da instagram adresimden bana ulaşabilirsiniz :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.